مقایسه وردپرس۵ و وردپرس ۴

وردپرس ۵ در مقابل وردپرس ۴: چه چیزی جدید است و چه چیزی تغییر کرده است؟

وردپرس از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۰۳ راه درازی را پیموده است. با هر نسخه جدید، ویژگی ها و بهبودهایی را برای کاربرپسندتر و قدرتمندتر کردن آن اضافه می کند. وردپرس ۵ آخرین نسخه از سیستم مدیریت محتوای محبوب است و با تغییرات و بهبودهای قابل توجهی همراه است.

ویرایشگر Block Editor

قابل توجه ترین تغییر در وردپرس ۵، معرفی ویرایشگر بلاک است که به نام گوتنبرگ نیز شناخته می شود. ویرایشگر بلوک تفاوت قابل توجهی با ویرایشگر کلاسیک مورد استفاده در وردپرس ۴ دارد. به جای یک کادر متنی واحد، ویرایشگر بلاک به شما امکان می دهد با استفاده از بلوک های جداگانه برای هر عنصر صفحه یا پست خود محتوا ایجاد کنید. این کار ایجاد طرح‌بندی‌های پیچیده را بدون تکیه بر کدنویسی سفارشی یا افزونه‌های شخص ثالث آسان‌تر می‌کند.

بهبود مدیریت رسانه
وردپرس ۵ همچنین دارای مدیریت رسانه بهبود یافته است. اکنون می توانید تصاویر را مستقیماً در کتابخانه رسانه ویرایش کنید، به این معنی که دیگر نیازی به استفاده از ویرایشگر تصویر خارجی برای ایجاد تغییرات اساسی ندارید. این ویژگی همچنین شامل یک نمای گالری پیشرفته است که مدیریت کتابخانه رسانه شما را آسان‌تر می‌کند.

سفارشی ساز تم
سفارشی ساز تم در وردپرس ۵ نیز بهبود یافته است. اکنون می‌توانید پیش‌نمایش تغییرات خود را در زمان واقعی مشاهده کنید، به این معنی که می‌توانید قبل از اینکه تغییرات را به صورت زنده انجام دهید، ببینید سایت شما چگونه به نظر می‌رسد. این ویژگی همچنین شامل یک پیش‌نمایش موبایل بهبودیافته است که به شما امکان می‌دهد ببینید سایت شما در دستگاه‌های مختلف چگونه به نظر می‌رسد.

بهبود دسترسی
وردپرس ۵ نیز پیشرفت های قابل توجهی از نظر دسترسی داشته است. ابزارهای جدیدی را برای کمک به کاربران در ایجاد محتوای قابل دسترس‌تر اضافه کرده است، از جمله امکان افزودن متن جایگزین به تصاویر و ناوبری بهتر صفحه کلید. این پیشرفت‌ها به جامع‌تر شدن وردپرس کمک می‌کند و اطمینان می‌دهد که همه بدون توجه به توانایی‌هایشان می‌توانند از آن استفاده کنند.

نتیجه
به طور کلی، وردپرس ۵ تغییرات و بهبودهای قابل توجهی را در سیستم مدیریت محتوای محبوب به ارمغان می آورد. ویرایشگر بلوک، مدیریت رسانه بهبودیافته، سفارشی‌کننده تم، و بهبود دسترسی، همگی ایجاد و مدیریت یک وب‌سایت را آسان‌تر می‌کنند. در حالی که ممکن است برخی از کاربران در ابتدا تغییرات را چالش برانگیز بدانند، مزایای ویژگی های جدید باعث می شود که ارزش تلاش برای یادگیری داشته باشند.

همانطور که گفته شد، وردپرس ۴ یک گزینه پایدار و قابل اعتماد برای کسانی است که ویرایشگر کلاسیک را ترجیح می دهند. هنوز هم توسط انجمن پشتیبانی می شود، و تعداد زیادی افزونه و تم برای سفارشی کردن سایت شما وجود دارد. در نهایت، انتخاب بین وردپرس ۵ و وردپرس ۴ به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد.

توسعه خدمات انفورماتیک برخط بازار
Logo
بازیابی رمز عبور
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟
Shopping cart